سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

اهمیت تعمیر و نگهداری کپسول آتش نشانی

۶ بازديد

تعمیر و نگهداری کپسول آتش نشانی

غالباً صاحبان مشاغل تا زمانی که نیاز به استفاده از کپسول های آتش نشانی نداشته باشند به آنها توجه نمی کنند. با این حال، کپسول آتش نشانی اغلب بهترین روش حفاظت در برابر آتش است که می تواند از رشد آتش جلوگیری کند. داشتن یک کپسول آتش نشانی که به درستی کار می کند، کد مورد نیاز برای کلیه تاسیسات تجاری است. هر تأسیسات عمومی باید آزمایش سالانه همه کپسول های آتش نشانی واقع در ساختمان خود را انجام دهند. از آنجایی که کپسول های آتش نشانی اغلب در مواقع اضطراری آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرند، داشتن یک کپسول که کار می کند برای هر تاسیسات عمومی یا شرکت تجاری ضروری است.

 

  • به برچسب ها توجه کنید

آیا تا به حال یک کپسول آتش نشانی را بررسی کرده اید و برچسب های متصل به آن را پیدا کرده اید؟ این برچسب ها نشان می دهد که چه زمانی آن کپسول آتش نشانی خاص بازرسی شده است. این اطلاعات می تواند اطلاعات حیاتی در مورد تعمیر و نگهداری کپسول های آتش نشانی در اختیار مالکان ساختمان قرار دهد.

  •  همیشه به دنبال خدمات یک حرفه ای باشید

کپسول های آتش نشانی پیچیده تر از آن چیزی هستند که اکثر مردم تصور می کنند. به همین دلیل است که پیدا کردن یک متخصص برای انجام بازرسی های منظم از کپسول های آتش نشانی مهم است. این متخصصان هنگام انجام بازرسی سالانه به دنبال مواردی هستند. بازرسی‌های سالانه بررسی می‌کنند که آیا دستکاری یا نشانه‌هایی از آسیب به کپسول آتش نشانی وجود دارد که می‌تواند منجر به کار نکردن آن شود. همچنین، این بازرسی ها به دنبال فشار صحیحی است که جزء ضروری یک کپسول آتش نشانی مناسب کار می کند. علاوه بر این، متخصصان می توانند بررسی کنند که آیا حجم مناسب عامل خاموش کننده در داخل وجود دارد یا خیر. در نهایت، بازرسی های سالانه بینشی در مورد مقدار پودر جریان آزاد در کپسول آتش نشانی فراهم می کند.

  •  بازرسی های کامل
علاوه بر بازرسی سالانه، کپسول های آتش نشانی به یک بازرسی کامل شش ساله و بازرسی دوازده ساله (معروف به آزمایش هیدرولیکی) نیاز دارند. در طول آزمایش شش ساله، تکنسین کپسول آتش نشانی را خالی، دوباره پر می کند و تحت فشار قرار می دهد. آزمایش هیدرولیک هر دوازده سال یکبار شامل تخلیه خاموش کننده و پر کردن آن با آب تحت فشار است. این نشان می دهد که آیا نشت یا خوردگی وجود دارد. سپس خاموش کننده خشک شده و دوباره پر شده و تحت فشار قرار می گیرد. این بازرسی های کامل گام به گام کار می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام کپسول های آتش نشانی در ساختمان شما در وضعیت مناسب کار می کنند.

 

5 دلیل برای اینکه کپسول های آتش نشانی به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند

کپسول های آتش نشانی نقش حیاتی در فرونشاندن آتش سوزی های کوچک محل کار دارند. به عنوان یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر آتش، مسئولیت مالک کسب و کار این است که اطمینان حاصل کند که تمام خاموش کننده ها مطابق با BS 5306-3:2009 سرویس می شوند. البته بررسی منظم دستگاه های بالقوه نجات دهنده نیز منطقی است، اما برخی از دلایلی که ممکن است یک کپسول آتش نشانی از کار بیفتد چیست؟

 

  1. خوردگی

سیلندر خاموش کننده اصلی از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده است که برای مقاومت در برابر نیروهای داخلی گاز تحت فشار طراحی شده است. با گذشت زمان، این فلز ممکن است شروع به خوردگی یا خراب شدن در اثر تنش کند و یکپارچگی ساختاری سیلندر را به خطر بیاندازد که می تواند منجر به از کار افتادن خاموش کننده شود.

بسته خدمات کپسول آتش نشانی شما شامل یک ارزیابی منظم از وضعیت داخلی و خارجی کپسول آتش نشانی شما خواهد بود.

 

  1. دستکاری کردن

مردم، به ویژه جوانان، به طور قابل درک نسبت به کپسول های آتش نشانی کنجکاو هستند. اگر کپسول های آتش نشانی شما در معرض دید عموم هستند، این احتمال وجود دارد که شخصی آنها را دستکاری کرده باشد. دستکاری می تواند از برداشتن مهر و موم درپوش سر یا پین قفل، شل کردن شلنگ، تخلیه برخی از محتویات یا دور کردن خاموش کننده از نقطه تعیین شده خود متغیر باشد.

گاهی اوقات دستکاری ممکن است ناخواسته باشد، مانند زمانی که خاموش کننده برای تمیز کردن جابجا می شود یا به عنوان توقف درب استفاده می شود. هر یک از این موارد ممکن است خاموش کننده را برای استفاده نامناسب و با استاندارد بریتانیا مطابقت نداشته باشد. کپسول های آتش نشانی شما از نظر هرگونه دستکاری در حین سرویس بررسی می شوند. با این حال، اگر متوجه شدید یا مشکوک هستید که خاموش کننده دستکاری شده است، باید با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید تا هرگونه مشکلی را بررسی و برطرف کند. اگر مشکل ادامه دارد، ممکن است بخواهید به کابینت های خاموش کننده مقاوم در برابر دستکاری یا درپوش خاموش کننده ها نگاه کنید.

 

  1. انسداد شیلنگ

شلنگ تخلیه کپسول های آتش نشانی شما به مرور زمان ممکن است توسط آوار یا حشرات مسدود شود و در نتیجه عملکرد آن هنگام استفاده مختل شود. شیلنگ و حلقه‌های O کانکتور نیز ممکن است به مرور زمان خراب شوند. خدمات مهندسین واجد شرایط ما شامل بازرسی شیلنگ کپسول آتش نشانی و تعویض منظم هر حلقه O فشرده سازی می شود.

 

  1. نشتی

وزن کپسول آتش نشانی به وضوح روی هر برچسب تعمیر و نگهداری مشخص شده است. این به این دلیل نیست که بدانید بلند کردن چقدر دشوار است، به این دلیل است که وزن خاموش کننده ساده ترین روش برای تشخیص این است که آیا محتویات آن طور که باید باشند یا نه. در طول یک بازرسی منظم، مهندسان واجد شرایط ما خاموش کننده را وزن کرده و در آخرین بازرسی با وزن آن مقایسه می کنند. اگر وزن خاموش کننده بیش از 10% کاهش یافته باشد، نشانه واضحی از نشتی است و مهندس علت را بررسی خواهد کرد. بسیاری از خاموش کننده ها دارای یک گیج فشار در مجموعه شیر هستند و این نیز در طول سرویس معمولی آزمایش می شود.

 

  1. ظاهر کپسول

کپسول آتش نشانی در طول سالها دچار فرسودگی کلی می شود، از خراش عجیب روی رنگ گرفته تا محو شدن برچسب ها. با این حال، عواقب آسیب به ظاهر بی ضرر می تواند بیشتر از آن چیزی باشد که تصور می شود. به عنوان مثال با گذشت زمان، با محو شدن برچسب تعمیر و نگهداری روی خاموش کننده ها، اطلاعات مهمی که تکنسین سرویس به آن نیاز دارد ناخوانا می شود. اگر برچسب دستورالعمل آسیب دیده باشد، کاربر می تواند خاموش کننده اشتباهی را برای نوع آتش انتخاب کند، یا قادر به خواندن دستورالعمل های استفاده نباشد. مهندسی که خاموش کننده های شما را سرویس می کند، مطمئن می شود که تمام برچسب های روی تجهیزات آتش نشانی شما واضح و خوانا باشد. تعمیر و نگهداری و سرویس کپسول آتش نشانی طبق دستور اصلاح مقررات (ایمنی آتش نشانی) 2005 مورد نیاز است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.